مــــــــــــــــــــــــــــــــــــدیر کوچولو

وبلاگ دانشجویان مدیریت بازرگانی دانشگاه مازندران

مــــــــــــــــــــــــــــــــــــدیر کوچولو

وبلاگ دانشجویان مدیریت بازرگانی دانشگاه مازندران

***عجب صبری خدا دارد !

اگر من ،جای او بودم ،

همان یک لحظه ی اول ،

که ظلم را می دیدم از مخلوق بی وجدان ،

جهان را با همه زیبایی و زشتی ،

به روی یکدیگر ، ویرانه می کردم.

عجب صبری خدا دارد !

اگر من ،جای او بودم ،

 که در همسایه ی صدها گرسنه ، چند بزمی ، گرم عیش و نوش می دیدم ،

نخستین نعره ی مستانه را خاموش آن دم ،

بر لب پیمانه می کردم.

عجب صبری خدا دارد !

اگر من ،جای او بودم

که می دیدم یکی عریان و لرزان ،دیگری پوشیده از صد جامه ی رنگین ،

زمین و آسمان را

واژگون ،مستان می کردم .

عجب صبری خدا دارد !

اگر من ،جای او بودم ،

نه طاعت می پذیرفتم ،

نه گوش از بهر استغفار این بیدادگرها تیز کرده ،

پاره پاره در کف زاهدنمایان ،

سبحه ی صد دانه می کردم.

عجب صبری خدا دارد !

اگر من ،جای او بودم،

برای خاطر تنها یکی مجنون صحرا گرد بی سامان ،

هزاران لیلی ناز آفرین را کو به کو ،

آواره و دیوانه می کردم.

عجب صبری خدا دارد!

اگر من ،جای او بودم

به گرد شمع سوزان دل عشاق سرگردان ،

سراپای وجود بی وفا معشوق را

پروانه می کردم.

عجب صبری خدا دارد!

اگر من ، جای او بودم ،

به عرش کبریایی ،با همه صبر خدایی ،

تا که می دیدم عزیز نابه جایی ،ناز بر یک ناروا گردیده خواری می فروشد ،

گردش این چرخ را

وارونه ، بی صبرانه می کردم .

عجب صبری خدا دارد !

اگر من ،جای او بودم ،

که می دیدم مشوش ، عارف و عامی ز برق فتنه ی این علم عالم سوز مردم کش ،

به جز اندیشه ی عشق و وفا ،معدوم هر فکری ،

در این دنیای پر افسانه می کردم.

عجب صبری خدا دارد ،

چرا من جای او باشم ؟

همین بهتر که او ،خود جای خود بنشسته و تاب تماشای تمام زشت کارهای این مخلوق را دارد !

وگرنه من به جای او چو بودم ،

یک نفس کی عادلانه سازشی،

با جاهل و فرزانه می کردم ؟

عجب صبری خدا دارد!عجب صبری خدا دارد!***

 

نظرات 1 + ارسال نظر
امیر محمد عباسی شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:25 http://www.panasonic1.blogfa.com

با دورود
خدا بی نیازه و هر ظلمی ما میبینیم مقصر اصلی خودمانیم . خدا راه را داده چاه را هم داده تو باید فکر کنی چطوری مقابل ظلم ایستادگی کنی و رو به حاکمانه زمانه ندهی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد